Margarita KROMIENĖ, bendrovės “Mineraliniai vandenys” vyno skyriaus vadovė: „Pastebėjau, kad „Vynos dienos“ darosi šabloniškos, net ir mūsų klientai apie tai kalba. Norisi kažko naujo. Gal pakaktų dalyviams pakeisti savo vietas, nes dabar jau iš anksto žinai, kuriame kampe ką rasi. O gal net reiktų keisti pačios parodos vietą. Juk kitais metais tai bus jau aštunta paroda.
Pastebime, kad profesionalams dirbti trukdo per garsiai leidžiama arba gyvai grojama muzika. Kartais net sunku susikalbėti su lankytojais. Taip pat norėtume, kad būtų daugiau maisto produktus pristatančių dalyvių, kurie vaišintų lankytojus.
Smagu, kad parodoje vyksta specializuotos degustacijos, kiti renginiai. „Mineraliniai vandenys“ pernai parodė iniciatyvą ir surengė porą virtualių degustacijų. Taip pat norėtųsi, kad parodoje aktyviau dalyvautų užsieniečiai, bet ne vyndariai, o atstovai, kurie pristatytų tam tikrų šalių kultūrą, papročius ar meną. Tuomet ir pažintis su tos šalies vynu būtų gilesnė.
Galvojame, kad prieš „Vyno dienas“ būtų gerai surengti keletą paruošiamųjų šviečiamųjų renginių, paskaitų, kuriose dalyvautų keletas importuotojų. „Mineraliniai vandenys“ yra už bendradarbiavimą, nes bendromis jėgomis galime kur kas daugiau pasiekti.“
Stanislavas SMOLSKIJ, bendrovės „Eugesta“ projektų vadovas: „Gausėjantis lankytojų srautas rodo, kad „Vyno dienos“ yra reikalingas ir naudingas renginys. Juk jis prisideda prie vyno vartotojų švietimo. Importuotojams tai yra puiki vieta susitikti su klientais, atrasti naujų vartotojų ir, svarbiausia, čia geriausios galimybės dideliam žmonių ratui pristatyti naujienas. Asmeninis bendravimas visada yra efektyvesnis. Geresnio renginio tai padaryti tikrai nežinau. Žinoma, karštis, kuris įpusėjus renginiui dažnai tvyro, vargina ir dalyvius, ir lankytojus. Apie tai reiktų pagalvoti organizatoriams. Kita vertus, Šiuolaikinio meno centras yra ideali vieta parodai, nes visiems patogu atvykti į Senamiestį, be to, čia vyrauja meninė dvasia. Ar būtų galima tai daryti parodų centre „Litexpo“? Nebent susirinktų gerokai daugiau dalyvių, bet kol kas pagal mūsų šalies mastelius sunkoka to tikėtis.
Apie degustacijas, kurios vyksta parodos metu, neturiu tvirtos nuomonės, nes mūsų įmonė jų nevedė. Galbūt dar nepribrendome. Tam reikia papildomų lėšų, todėl tektų skaičiuoti, ar apsimoka. Bet tikrai nesakome, kad to niekada nedarysime.“
Tadas ABIŠALA, bendrovės „Bennet Distributors“ vyno grupės vadovas: „Mes „Vyno dienas“ vertiname labai palankiai vien dėl to, kad tai yra šviečiamasis renginys, kuris prisideda prie vyno kultūros kėlimo mūsų šalyje. Juk žmonės čia turi galimybę ne tik paragauti vyno. Jie eina į paskaitas, kurių čia būna pakankamai, susitinka su vyndariais, kuriuos kviečia parodos dalyviai. Kadangi žmonės iš anksto klausinėja apie šią parodą, suprantame, kad jos reikia ir ji atlieka gerą darbą.
Kadangi dalyvavome beveik visose „Vyno dienose“, pastebime, kad bent du trečdaliai lankytojų yra tie patys. Galbūt tai gerai, nes taip auginamės klientus, kurie yra reiklūs ir verčia mus pasitempti renkant naujienas. Kita vertus, norisi sulaukti daugiau naujų veidų.
„Vyno dienos“ – puiki vieta pristatyti naujienas. Mes tai darome labai atsakingai, nes parodos lankytojų klausiame nuomonės ir pagal ją sprendžiame, ar verta konkretaus vyno atsivežti ir turėti jį savo portfelyje. Tokiu būdu esame išsirinkę keletą vynų, kurie yra populiarūs ir gerai perkami. Ši paroda taip pat yra gera vieta susitikti su kolegomis, susipažinti su jų naujais produktais. Juk tai irgi labai patogu ir naudinga.“
Rasa STARKUVIENĖ, „Vyno klubo“ direktorė: „Tai labai gera vieta ir laikas susitikti ne tik su klientais, bet ir kolegomis, kurie mums yra konkurentai. Tačiau bent jau „Vyno dienose“ mes tos konkurencijos nejaučiame, nes turime bendrą tikslą – kelti vyno vartojimo kultūrą bei plėsti žinias apie jį. Parodoje yra geriausia vieta sužinoti, kokia vyno pasiūla yra šalyje, kokį portfelį turi kiekvienas importuotojas. Einame vieni į kitų stendus, ragaujame, diskutuojame. Lankytojams yra patogu ne tik dar kartą paragauti mėgstamo vyno, bet ir rasti jam naujų alternatyvų. Juk mūsų informacinės sistemos nėra tokios tobulos, kad būtų galima išsamiai sužinoti apie visas naujoves.
Importuotojai atsiveža vis kokybiškesnio vyno. Ir nebūtinai brangesnio. Jie tiesiog daugiau laiko skiria įdomesnio, geresnio vyno paieškai. Šioje sferoje jaučiamas tobulėjimas. Taip pat atsiranda vyno iš šalių ir regionų, apie kuriuos Lietuvoje iki šiol nebuvo girdėti.
Smagu, kad parodos lankytojai turi galimybę gyvai pabendrauti su vyndariais. O ir jie susipažįsta su žmonėmis, kurie geria jų vyną. Jiems tai tikrai įdomu, nes mūsų vartojimo tradicijos ir papročiai skiriasi nuo didžiųjų rinkų. Pas mus jau yra išsilavinusių vartotojų, kurie kartais vyndariams užduoda tokių sudėtingų klausimų, jog jie turi skambinti į vyninę ir teirautis išsamių atsakymų.“
Jonas BARTKUS, bendrovės „Baltic Wine& Spirits“ generalinis direktorius: „Mano manymu, tai didžiausias vyno renginys šalyje ir jis jau yra įgavęs pagreitį. Tai sveikintina. Kaip didmenininkas, galiu pasakyti: jeigu esi šiame versle, privalai dalyvauti tokioje parodoje ir pristatyti vynus, kuriais prekiauji. Tačiau po šių metų „Vyno dienų“ buvau truputėlį nusivylęs. Nors buvo skelbta, kad profesionalams skirtu laiku bus apie 500 žmonių, prie savo stendo sutikau vieną kitą.
Pagrindiniai parodos lankytojai, kurie atėjo po penktos valandos vakaro, taip pat apsilankę šeštadienį, panašu, kad atėjo „atidirbti“už bilietą sumokėtų pinigų, tai yra jų tikslas buvo „gerai“ atsigerti.
Taip besielgdami žmonės praranda galvą, jiems gali pasakoti daug įdomių dalykų, bet jie nieko negirdi, dar blogiau – nebesugeba atskirti vyno įvairovės, jo skirtumų. Gal reikėtų lankytojams duoti instrukcijas, kaip visame pasaulyje profesionaliai degustuojamas vynas. Gal kas nors prie bilietų pardavimo vietos galėtų tai paaiškinti.
Ir dar vienas pasiūlymas – parodą organizuoti anksčiau, nes gegužės pabaigoje patalpose jau būna varginantis karštis. Arba Šiuolaikinio meno centras turi pastatyti kondicionierius.“
Vytautas KRATULIS, „Šviežios kavos“ vadovas: „Į „Vyno dienas“ ragauti, vertinti ateina ir vis geresnio, įdomesnio produkto ieškantys žmonės. Jie jau moka suprasti vyną, todėl ir mums, kavos pardavėjams, o, tikiu, ir kitų produktų tiekėjams, tai yra paranku. Tokie žmonės gali veikti restoranų pasirinkimą. Juk neretai ten siūloma prastos kokybės kava, arbata. Išprusęs, kokybiškų produktų paragavęs klientas gali reikšti norus, pretenzijas. Ir mes tikime, kad tokių bus vis daugiau ir daugiau.“